קיבלתי כרטיס בכיוון אחד לקצה היקום המעגלי ואני מתכוון לנסוע. נכון שאצטרך להיפרד מכולכן ומכל הדברים הנעימים והמזמינים להשתכשך, אבל לפחות אזכה לחדור דרך הטבעות של שבתאי ולהיכנס מבעד לעין של צדק וללטף את פלוטו, שבשבילי יהיה לתמיד כוכב לכת ולא משנה שהמדענים קבעו שהוא רק ירח או מקסימום כוכב לכת ננסי.
בבקשה לא לבכות על לכתי באיחור-עת. אני בטוח שיימצאו כאן עוד כאלה שמנשקים עד עילפון ומכרבלים עד אור ראשון, ולי כבר לא איכפת. כי אני עומד לחלוף על השביל הנוטף חלב ולצאת ממנו לכיוון אהובתי הנושנה אנדרומדה. אל דאגה, אני לא ממריא בלי ספרייה של מאות אלפי שעות גיטרה, מאיירון מיידן ועד ניל יאנג דרך הסגול הכהה והנחש הלבן והשבת השחורה ותיטרון החלום, ועשרות אלפי קומדיות אוויליות עם ברוקס מל ואדם הסנדלר וקריימר קוזמו. לא יהיו שם קזבלנקה ולא הסנדק האכזרי שמעולם לא כיבדתי בצפייה.
אז אתן תישארו קצת לבד באלכסון ותתעוררו עם סלפון מעורר במקום בדרכים הכי מטריפות שעדיין לא פגשתן, בעוד שאני חולף על פני המראה הכי יפה ביקום, שתי גלאקסיות מתאחדות בזמן אמת ביקום שממשיך להיווצר, אס ווי ספיק, ולא בהזייה על אחד שבנה את היקום, חוץ מדינוזאורים שלא קיימים בספר הספרימים, בשישה ימים, ואז פאקינג "סאבאת" שלום. כי תמיד רציתי להשתכשך בערפילית ראש הסוס וערפילית הסומבררו וערפילית הטבעת ובכל החורים השחורים. אתן תמשיכו לנשום את הערפיח מהג'יפים העירוניים של הגברים האמיתיים, ואני אנשום את האוויר שייצרו בשבילי הצמחים שאגדל בחללית האישית שהנפיקו לי בסוכנות החלל של מיקרונזיה תחתית.
מדי כמה ימים אשלח דוחיתקדמות על מרחקי שנות האור שאעבור ואולי אשרבט כמה משפטים יצירתיים כדי שלא תשכחו לחלוטין את קיומי, אבל לא אצטרך דבר פרט לכמה פטריות מיוחדות ולהמון עלי טבק שגולגלו על ירכיהן של בתולות קובניות ולמצבור משקאות בצבע זהב של חברי מהוואנה קוארבו חוזה ואלה מאמריקה הבריתית דניאלס ג'ק ובים ג'ים, ולמאגר תמונות של גבעות ועמקים מכוכב הלכת שנטשתי ולארבע קפסולות של ניחוחות מכל סוגי הנוזלים שנטפו עליי ומצידי. אשכנע את עצמי שחוץ מכל אלה לא אצטרך כלום במסע בדרך לשורשי המפץ הגדול, אבל אז אפתח את המזווה ואגלה אותך מתחבאת שם.




















