לראות את נאפולי ולמות? שאט דה פאק אפ. ראיתי ואני עדיין חי. לעומת זאת ראיתי את הדבר המושלם ההוא ובכל עיפעוף של העיניים החסרתי לי פעימות לב שכנראה לעולם לא יחזרו. היקום אומנם כתב על הקיר שבקצהו את התאריך הקוסמי שבו אני אמור להתייצב שם בפעם האחרונה, אבל בקצב הפעימות המתחסרות היום הזה התקרב.
אל בהלה, תאריך המעבר הוא שנת 520 מיליארד לספירת המפץ, וממילא כשהדבר ההוא נצמד אליי דבר ראשון על הבוקר כל המפץ מתכנס חזרה לתוך השפורפרת שממנה יצא. אבל אני, אני דווקא יוצא מגדרי איף יו נו וואט איי מין. מדענים אומרים שכל היקום החל מחלקיק קטן יותר מחיידק, ואני אומר גט זה הל אאוט אוף היר כי תראו איך הדבר הזה גדל יותר מהר מהתרחבות הגופים השמיימיים. כי הדבר ההוא שמופיע בכל לילה בחלומותיי ואז מול עיניי עם אור ראשון הוא בעצמו גוף שמיימי.
ראיתי את רומא וחייתי אבל עכשיו כבר נוטפות ממני הטיפות האחרונות. ניצבתי בפתח הקולוסיאום ולא נכנסתי כי על השיש בשביל של התיירים היה מרוח דם של גלדיאטורים וקסדות מעוכות היו מוטלות על ימין ועל שמאל ואריות עמדו בדרך וכירסמו את העצמות האחרונות של המפסידים בקרב.
אין לי בעייה עם מבנים מתמוטטים שכל העולם מעריץ משום מה והייתי מסכים להיכנס לביקור לו היה רק מיקרה אחד של גלדיאטור שבמקום להגיד "היה שלום הקיסר ההולכים למות מצדיעים לך" היה מסתובב לפתע רץ מדלג מעל הגדר כמו שוור ונועץ את החנית בלב של קלאודיוס או כל אחד מהקיסרים הכנרים או ההומואים – מאוגוסטוס שהיה הראשון ועד האחרון רומולוס. רובם ממילא נרצחו בסוף על-ידי החיילים שלהם.
והנה הבוקר התברר שהקולוסיאום בבירת ארץ המגף מתחיל להתפורר ואני אומר פרייז דה לורד הללויין. אומרים אל תשמח בנפול אוייבך ואני אומר אר יו קידינג מי? אז כאן ועכשיו אני מכריז כי לא אגיע לרומא שוב עד שכל המבנה הזה יתפרק וימוטט בנפילתו גם את כל זירות השוורים במדריד שגם אליה לא אבוא לעולם כי הדם של השוורים עדיין מרוח על הגדר והחרבות נעוצות לי בעורף, כי אתם זוכרים שגם אני שור דוהר.
המונומנטים האלה ייפלו ואני אשמח אבל גם אני מתחיל להתפורר כי הקיסרית הצביעה עם האגודל כלפי מטה וידעתי שגורלי נחרץ. הוזמנתי לבוא למקום ההוא ובאתי אל כס המלכות פירסט טינג אין דה מורנינג, כמו שהייתי בו כבר מאות פעמים ואולי אני נושק כבר לאלף. הנה כמו הקולוסיאום והפרתנון והפירמידות הטיח מתחיל לנשור, הלבנים נגלות חשופות, ולא בדרך טובה שהייתה נראית ממש יפה על איזה קיר בלופט באפר-סייד מנהטן.
ואפרופוסימו העיר החדשה עוד מעט הדבר היפה הזה יתיישב לו במטוס ויטוס לאי הספציפי הזה בדיוק, ולא רק כי היא חולמת חזור וחלום על איים מרחפים מעל העננים אלא כי הכרטיסים כבר כורטסו והמקום במטוס כבר נקבע. והיא בעצמה אי, מהסוג היפה הזה שאתה רואה מסיפון ספינת השודדי-ים אחרי שהיה מסומן על מפת המטמון האבוד במשך חודשים שבהם שייטתם און דה היי סיס.
הבוקר רק הגיח מעונן בשרב אפרפר ואני כבר הוזמנתי לאחוז בשתי כפות ידיי את מטבעות הזהב והשרשאות ותכשיטי האיזמרגד הבזוזים. היא נראית כמו הנשים שהיו יכולות לשבור לי את הלב אבל עכשיו בכלל אין לי לב כי אני גם האריה הפחדן וגם איש הפח בלי הלב וכמובן הדחליל בלי המוח. והרי פרדי אמר מהכוכב מרקורי "מי בכלל רוצה לחיות לנצח" והגשים את זה מיידית, ועכשיו איי טינק איים אין טראבל. כי תיכף היא חוזרת מסיבוב בתי הקפה הקבוע שלה בכל בוקר ואני ארצה להגשים את זה מיידית.




















